Skip to forum content

You are not logged in. Please login or register.


forums.pvpgn.pro → [RU] Tech Support → [Solved] Помогите решить проблему с серваком

Pages 1

You must login or register to post a reply

RSS topic feed

Posts: 3

1

Topic: [Solved] Помогите решить проблему с серваком

Вот решили поставить сервак ПВПГН, чтобы играть по сетке. Версия 1.8.2-0. Так то запустить его удалось, но есть 1 проблема.
У нас дома стоят 2 компа, объединенные в локалку, с одного из них выходим в инет, а второй использует его как шлюз. Сервер, естественно, ставим на тот, с к-рого выходим в Инет. Все нужные порты открыты, когда просто хотим создать по варке через ЛАН, к нам спокойно заходят (ч\з Lancraft) и играют.
Ах да, Интернет у нас АДСЛ, со всеми вытекающими отсюда обстоятельствами.
Так вот, когда запускаем сервер локальщики на него спокойно заходят и играют без проблем, а вот с нашей подсети(те, к-рые имеют ИП типа 10.170.X.X) не могут sad А когда пытаюсь прописать в bnetd.conf ИП внутренней подсети, а не локальной сервак вообще не запускается (не обнаружена сеть).
Вроде в файле address_translation.conf можно как-то сконфигурировать, чтоб к нам заходили и играли - только вот как?

########################################################################################################
#------------------------------------------------------------------------------------------------------#
# Address Translation table                                                                            #
#----------------------------------------------------------------------------
#
# DO NOT, I REPEAT, DO NOT TOUCH THIS FILE UNLESS YOU RUN THE SERVER ON A
# COMPUTER INSIDE A LAN AND YOU NEED TO HAVE PLAYERS FROM "OUTSIDE" YOUR LAN
#
# This is a list of ip:port addresses that get translated
# EVERYTHING AFTER A "#" IS IGNORED (ie COMMENTED)
#
# The entries are broken into four parts:
#
# * the IP address w/port to be translated (what pvpgn wants to send initially)
# * the output IP address w/port (what pvpgn WILL send after translation)
# * comma delimited list of networks to be excluded from translation
# * comma delimited list of networks to be included in translation
#
# Each line must contain all four parts or the entire entry will be rejected
# There are no default ports, make sure input and output include the port number
#
# The entries are searched in the order listed in this file
# Exclude networks are searched before include networks
# Only the first matching line is used
# Lines begining with '#' are ignored
#
# If no match is found, the input ip will be returned.
#
# Network specification can be either NONE, ANY or x.y.z.t/bitlen:
# - NONE = no neworks (same as 0.0.0.0/32)
# - ANY = All networks (same as 0.0.0.0/0)
# x.y.z.t/bitlen : means matching the first bitlen bits from the x.y.z.t value
# Example: if you have the network 192.168.0.x (where x is from 1 to 255) to
# match any IP in it you use "192.168.0.0/24" meaning the first 24 bits of
# 192.168.0.0 HAVE TO match (the first 24 bits means the first 3 digits)
#
#################################################################################

################################################################################
# w3route server ip translation
#
# Here you can translate the IP/port of the w3route IP/port as sent by pvpgn
# to the WAR3 clients. You need this ONLY if you want to have external W3
# players that will play PlayGame/ArrangedTeam games.
# Set exclude to the range of clients you want to recieve the input address
#    instead of the output address
# Set include to the range of clients you want to recieve the output address
#
# input (ip:port)   output (ip:port)   exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#----------------- ------------------ ----------------------  ----------------------

# Example, if you left w3route = 0.0.0.0:6200 as it is by default in bnetd.conf
# AND you have the external IP 1.2.3.4 AND you want to exclude from translation
# the internal W3 clients (those with IPs 192.168.0.x) AND you port forward
# port 6200 TCP from your router to the pvpgn server port 6200 then here put:

# 0.0.0.0:6200      1.2.3.4:6200      192.168.0.0/24           ANY


###############################################################################
# Game Translations for clients/games (client data ports)
#
# You need this ONLY if you will have internal players that want to play with
# external ones.
#
# This setting is NOT NEEDED for D2 closed realm clients (they connect to d2gs
# to play games not to eachover).
#
# Set input address to the client to be translated
# Set output address to the address to be sent to the other clients
# Set exclude to the range of clients you want to recieve the input address
#    instead of the output address
# Set include to the range of clients you want to recieve the output address
#
# input (ip:port)    output (ip:port)    exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#-----------------  ------------------  ----------------------  ----------------------

# Example, if you have an internal client on IP 192.168.1.10 AND you have the
# external IP 1.2.3.4 AND you want to exclude from translation the internal
# clients (those with IPs 192.168.1.x and 10.x.y.z) AND you port forward
# port 6118 TCP AND UDP from your router to the client IP and port 6112 then
# here put:

#192.168.1.10:6112   1.2.3.4:6118      192.168.1.0/24,10.0.0.0/8  ANY



################################################################################
# Diablo II Character Server translation (d2cs)
#
# You need this ONLY if you run a d2cs (ie ONLY if you will host a Diablo2
# closed realm).
#
# Set input address to the ip of d2cs (same as the ip in the realm.conf)
# Set output address to the address to be sent to the clients
# Set exclude to the range of clients you want to recieve the input address
#    instead of the output address
# Set include to the range of client you want to recieve the output address
#
# input (ip:port)    output (ip:port)    exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#-----------------  ------------------  ----------------------  ----------------------

# Example, if you run a d2cs on IP 192.168.1.10 port 6113 and you have put the
# same IP/port in realm.conf AND you have the external IP 1.2.3.4 AND you want
# to exclude from translation the internal clients (those with IPs 192.168.1.x)
# AND you port forward port 6113 TCP from your router to the machine running
# d2cs and port 6113 then here put:

#192.168.1.10:6113   1.2.3.4:6113       192.168.1.0/24          ANY



################################################################################
# Diablo II Game Server Translation (d2gs)
#
# Set input address to the ip of d2gs (same as the gameservlist in d2cs.conf)
# Set output address to the address to be sent to the clients
# Set exclude to the range of clients you want to recieve the input address
#    instead of the output address
# Set include to the range of client you want to recieve the output address
#
# input (ip:port)    output (ip:port)    exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#-----------------  ------------------  ----------------------  ----------------------

# Example, if you run a d2gs on IP 192.168.1.100 (and port 4000, d2gs cannot
# listen on other port, it will automatically listen on port 4000) and you have
# put the same IP in d2cs.conf and d2dbs.conf gameservlist setting AND you have
# the external IP 1.2.3.4 AND you dont want to exclude from translation anyone
# AND you port forward port 4000 TCP from your router to the machine running
# d2gs and port 4000 then here put:

#192.168.1.100:4000  1.2.3.4:4000       NONE                    ANY



################################################################################
# Westwood Online Game Server Translation (wwol)
#
#
# input (ip:port)    output (ip:port)    exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#-----------------  ------------------  ----------------------  ----------------------

#192.168.1.10:4005   1.2.3.4:4005       192.168.1.0/24          ANY

У нас главный комп в локалке имеет 192.168.0.1, второй 192.168.0.3
ИП внутренний у первого 10.170.3.23
Помогите плиз. Я целый день убил на поиск инфы по настройке, но так и не нашел sad

2

Re: [Solved] Помогите решить проблему с серваком

много таких проблем обсуждалось на www.dedicated-server.ru. Для начала проверь имеют ли доступ твои локальщики к тем людям что заходят извне ping'ом. Если неимеют, то придется делать VPN сеть, чтобы все были в одной сети.
Еще как вариант прописать ту же трансляцию
################################################################################
# w3route server ip translation
# input (ip:port)   output (ip:port)   exclude (ip/netmask)    include (ip/netmask)
#----------------- ------------------ ----------------------  ----------------------
(свой ип вне сети):6112      (свой ип внутри сети):6114      NONE           ANY
Тогда когда _ты_ создаш игру к тебе смогут подрубиться и те и другие. Я так делаю. У нас в городе есть 2 провайдера и их ресурсы немного связаны.Сервак стоит у одного прова, а абоненты второго могут спокойно входить на него, но сами сетки не связаны. А я подключен к двум провайдерам и имею доступ сразу к двум сеткам. вот и настроил трансляцию так:
(свой ИП 1го прова):6112 (свой ип 2го прова):6112 NONE ANY
(свой ИП 2го прова):6112 (свой ип 1го прова):6112 NONE ANY
и независит с какого ипишника я зайду на сервак трансляция пашет, но жаль что для игры вместе им нужен я. Потом у нас создали ВПН сеть и сейчас мы все в 1й сетке сидим и радуемся smile

3

Re: [Solved] Помогите решить проблему с серваком

так на этом сайте регистрация какого-то черта платная! втф sad
а так спасибо, попробую.

Posts: 3

Pages 1

You must login or register to post a reply

Who now at forum

Currently view post: 1 guest, 0 registered users

forums.pvpgn.pro → [RU] Tech Support → [Solved] Помогите решить проблему с серваком



Generated in 0.080 seconds (84% PHP - 16% DB) with 20 queries